De 5 leukste klantreacties op onze Customer Service

Naar alle verhalen & activiteiten

De 5 leukste klantreacties op onze Customer Service

 

Persoonlijk vind ik het heel leuk om Customer Service medewerker te zijn. Je hebt in deze rol de mogelijkheid om echt iets voor de klant te kunnen doen. Veel van de klanten bellen, omdat ze bezorgd zijn over hun zending. Hoe leuk is het dan om de klant met een tevreden gevoel het gesprek te laten afsluiten?

 

Veel klanten laten het wel merken als ze tevreden zijn. Dat maakt het dan juist voor Customer Service medewerkers nog leuker.

 

Hieronder vind je de 5 leukste klantreacties:

 

1. Vertrouwen gewonnen

Vandaag nam ik contact met jullie op. Ik was nogal gefrustreerd en teleurgesteld. Ik had de verwachting dat mijn belangrijke zending er op tijd zou zijn. Dat hij geleverd zou gaan worden zoals was aangegeven, maar helaas. Toen ik keek, bleek dat niet het geval te zijn! Door het professionele handelen en schakelen is het DHL Express toch gelukt, door een zeer ervaren medewerker, om mijn belangrijke zending er alsnog voor de deadline te laten zijn. DHL Express heeft hierdoor zeker mijn vertrouwen weer gewonnen. Top!

 

2. Snelheid behandeld

Als je aan DHL Express denkt, dan verwacht je snelheid en die is er zeker. Ondanks dat ik problemen had met mijn zending, was het probleem door de snelheid van behandelen en het goede contact zo opgelost.

 

3. Gerust gesteld

Hier sta ik dan achter de balie; een zending klaar te maken om te versturen naar het buitenland. Door de positieve reviews  koos ik voor DHL Express. Ik had mijn zending overgedragen op een service point. Helaas werd ik een paar uur later gebeld met het bericht dat gegevens omgewisseld waren. Ik werd in contact gebracht met de Customer Service en kon zo alles direct oplossen. Ik ben zeker professioneel behandeld aan de telefoon en kreeg na het eerste gesprek meteen een gerust gevoel. Dit was voor mij de eerste keer dat ik DHL Express heb gekozen om mijn pakketjes te laten bezorgen. Ondanks de verwarring rondom mijn zending, wil ik echt vaker gebruik maken van hun service. Ik ben zeer tevreden!

 

4. Serieus genomen

Voor mijn bedrijf maken we gebruik van diensten van zowel UPS, Fedex als DHL Express. Je zou zeggen ze doen allemaal hetzelfde – een pakket van A naar B brengen. Wat voor mij echter vandaag het verschil heeft gemaakt, is dat ik door het telefonisch contact met DHL Express me geholpen, gehoord en vriendelijk behandeld voelde. Het gaf mij een goed gevoel dat mijn zending serieus werd genomen. Dit maakt het verschil voor mij.

 

5. Persoonlijk geholpen

Vaak als ik met een Customer Service spreek om een probleem op te lossen,  word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Ik spreek – bij wijze van spreken- wel twintig verschillende mensen. Vandaag gebeurde dit echt er niet. De desbetreffende DHL medewerker had ervoor gezorgd, dat hij continu contact met mij heeft gehouden. Dit voelt zo fijn; één specifiek iemand, die het hele verhaal kent en je hiermee verder helpt. De zending werd van het begin tot het einde getraceerd en het probleem werd opgelost. Dit verdient een pluim!