Hoe de Customer Service van DHL Express een onuitwisbare indruk achterlaat

Naar alle verhalen & activiteiten

Hoe de Customer Service van DHL Express een onuitwisbare indruk achterlaat

 

Het gigantisch geoliede gele DHL Express netwerk, zorgt er dagelijks voor dat alle unieke zendingen op een zorgvuldige manier een prettige reis ervaren. Het maakt niet uit of dat nou van Amsterdam naar Tokio of van Montreal naar Marrakech is. De bijzondere ‘verpakte verhalen’ worden per fiets, bestelbus, vrachtwagen of vliegtuig vervoerd naar iedere hoek in de wereld.

 

Ondanks alle zorg, kan het voorkomen dat een van de ‘verpakte verhalen’ oponthoud ervaart in haar reis. Dit is waar Customer Service medewerkers het verschil maken. Ik wil jullie meenemen in het verhaal van Steve, een extreem tevreden klant, aldus Steve zelf. Zijn belangrijke zending van Nederland naar Amerika, stond vast bij de douane. De zending leek niet op tijd aan te komen op plaats van bestemming. Steve maakte zich zorgen over de consequenties en dat zorgde bij één van de Customer Service medewerker voor een bijzondere uitdaging. Bewapend met een dosis doorzettingsvermogen, empathie en overtuigingskracht schakelde hij supersnel met diverse collega’s in Amerika en met de douane. Ondertussen werd Steve, die in spanning alles afwachtte, op de hoogte gehouden van alle stappen. Een aantal uur later, kon de Customer Service medewerker, Steve verblijden met het verlossende woord: vrijgegeven. De zending was vrijgegeven door de douane en kon gelukkig nog dezelfde dag met de vlucht naar Amerika reizen.

 

De volgende ochtend zag Steve, onder het genot van kopje koffie, dat zijn zending op plaats van bestemming was gearriveerd. Hij was enorm onder de indruk van DHL Express en in het bijzonder van de medewerker die zijn verwachtingen overtrof. Hij besloot om de grote indruk die de medewerker gemaakt had, te beantwoorden met iets speciaals. Steve stapte in zijn auto en reed in een paar uur naar het DHL Express kantoor, waar hij de betreffende medewerker trakteerde op een fles champagne! De medewerker was zeer verrast, dankbaar, maar vooral onder de indruk van Steve.