WIE IK BEN?

Ik ben Mounir Boutaka. Ik woon samen in Amersfoort met mijn DHL ex-collega, Christina, waar ik mee getrouwd ben en die mij 2 prachtige kinderen heeft geschonken, Elina van 5 jaar en Damien van 1 jaar. De liefde voor mijn vak en de trots voor dit bedrijf te mogen werken, hebben mij meer gebracht dan ik ooit heb durven dromen.

Dromen verwezenlijken kan bij DHL. Als supervisor van de key account desk vind ik het een eer om talent te helpen hun dromen te verwezenlijken. Ik vind het verslavend. Ik heb vele talenten zien binnenkomen die weinig ervaring hadden, soms onzeker of zoekend naar wat ze nou echt willen. Hen hierin begeleiden geeft enorm veel voldoening.

Dankzij de geweldige opleiding, Certified International Manager, die iedere manager binnen DHL volgt, leer ik nieuwe en effectieve methodes om mijn mensen verder te helpen in hun ontwikkeling.

Krijgen alleen de managers zo een opleiding? Nee, DHL Express vindt het belangrijk dat alle medewerkers de kans krijgen zich verder te ontwikkelen en daarom is er voor iedereen een Certified International Specialist traject. Zoals ik zal zei, de mens staat centraal. Zonder gemotiveerde medewerkers kan een organisatie niet functioneren.

Door de jaren heen ben ik diverse malen gepolst voor leuke functies, zowel binnen als buiten DHL. Toch besloot ik iedere keer om er niet op in te gaan, hoe verleidelijk de aanbiedingen ook waren. Eén van mijn levensmotto’s is, doe waar je gelukkig van wordt. Ik werk nu ruim 13 jaar als supervisor van de key account desk.

Mijn medewerkers zijn de supervisors, senior consultants en managers van vandaag. Ik ben supertrots op hen. Zij hebben dit zelf verwezenlijkt, het enige wat ik heb gedaan is op de juiste knoppen gedrukt om hen te helpen hun dromen waar te maken.

EEN PLEK WAAR DROMEN WERKELIJKHEID WORDEN

In 2007 zocht ik een baan bij een sterk bedrijf dat vooral oog heeft voor haar mensen. Ik wilde mezelf verder ontwikkelen, maar vooral andere helpen zichzelf te ontwikkelen, dat is wat het vak supervisor zo mooi maakt. Ik kwam als senior supervisor nieuw binnen en al vrij snel kreeg ik antwoord op mijn vraag. Men had hier echt aandacht voor mensen. Het draaide niet alleen maar om cijfers, die zijn natuurlijk wel belangrijk, maar door juist de mens centraal te stellen, kwamen de mooie cijfers vanzelf.

Na 2 bijzonder leuke jaren verhuisde onze Customer Service afdeling van hoofddorp naar Amersfoort. Ik werd gevraagd om mee te gaan. Ik vond toen al dat ik de tofste baan van het bedrijf had, maar emotioneel was ik er nog niet aan toe om Amsterdam, waar ik woonde, te verlaten. Ik besloot om in de hoofdstad te blijven, maar ik besloot ook om bij DHL te blijven. De consequentie was een reistijd van bijna een uur in plaats van een kwartiertje dat ik gewend was.

Voor een medewerker uit mijn team was dit het moment om haar droom te verwezenlijken. Dichtbij haar familie wonen in Aruba. Ik was blij voor haar en tegelijkertijd was ik ook benieuwd naar haar verdere carrière planning. Het belangrijkste voor mij is het welzijn van mijn teamleden. Het belangrijkste voor haar was dichtbij de familie zijn. “Een baan, dat zie ik wel wanneer ik in Aruba ben.” Dit waren haar woorden. Ik vroeg haar: “Waarom niet dichtbij je familie wonen en voor DHL blijven werken?” Niet veel later werd haar droom dus nog veel mooier. Als supervisor zijn dit de mooiste dingen van het vak.

In Amersfoort kreeg ik samen met een collega de verantwoordelijkheid voor de volledige werving. Er moest bijna een hele nieuwe afdeling aangenomen worden. Een enorme, maar mooie klus. Inmiddels zijn we jaren verder en staat er een prachtige professionele afdeling.

Ik heb de mooiste baan van DHL. Ik ben Mounir, supervisor van de key account desk.
Geschreven door: Mounir Boutaka

Supervisor Key Account Desk in Amersfoort

MIS NOOIT EEN INTERESSANTE JOB