VOLLEDIG VERTROUWEN

‘Wat DHL een fantastische werkgever maakt, is de tijd die het bedrijf steekt in je ontwikkeling. Wanneer je bij ons begint, kom je in een inwerktraject terecht. Je gaat alle afdelingen af. Meeluisteren bij Customer Service, meerijden met een koerier: zo weet je wat alle processen inhouden. De eerste maand ben je eigenlijk helemaal nog niet bezig met het werk dat je uiteindelijk gaat doen.’
‘Na de inwerkperiode word je goed begeleid, maar ook vrijgelaten. DHL vertrouwt op jouw deskundigheid. Door deze vrijheid voelt iedereen zich gemotiveerd om het beste uit het werk te halen. Daarnaast krijg je vaak feedback, waarbij je ontwikkelingspunten, maar zeker ook je sterke punten worden bespreken.’

VAN NOODOPLOSSING NAAR CARRIÈRE

‘In 2008 begon ik bij de klantenservice van DHL Express, de divisie die verantwoordelijk is voor
luchttransport. Wat in dat crisisjaar begon als een noodoplossing om ondertussen te zoeken naar een
andere baan, is uitgegroeid tot een serieuze carrière. Inmiddels ben ik al drie jaar Business
Development Manager in het team Major Accounts. Ik zit dagelijks met grote, nieuwe partijen aan
tafel, die met DHL in gesprek gaan om een partnership te realiseren.’
VAN NOODOPLOSSING NAAR CARRIÈRE
'DHL ZORGT GOED VOOR Z’N PERSONEEL. ER IS ZELFS TIJDENS DE CORONACRISIS TIJDELIJK OPVANG GEREGELD VOOR OUDERS MET KINDEREN.'

DE KRACHT VAN DHL

‘Naast onze uitgebreide logistieke service kunnen klanten vooral onze heldere communicatie enorm waarderen. Zo onderscheiden we ons van concurrenten. We luisteren goed naar klanten, denken met ze mee en informeren hen over elke belangrijke gebeurtenis.

Zo weten ze zeker dat ze niet voor verrassingen komen te staan, zoals in het geval van een vertraagde levering. Ik ben verantwoordelijk voor het voorproces, de onderhandelingen. Als de klanten eenmaal binnen zijn nemen de Major Accountmanagers het van mij over. Ook deze overdracht laten we soepel verlopen.
Tijdens gesprekken verdwijn ik langzaam naar de achtergrond, en treed de Major Accountmanager meer naar de voorgrond.’

‘Het geeft veel voldoening om nieuwe klanten binnen te halen. We zijn bijvoorbeeld al maanden bezig met een grote partij die nu nog met een van onze concurrenten samenwerkt. Door grondig voorwerk te doen en veel gesprekken te voeren, probeer ik de klant ervan te overtuigen dat wij de beste keuze zijn. Het is nog niet rond, maar het lijkt erop dat we een partnership aangaan. Dat is natuurlijk waar ik het voor doe!’

BEGELEIDING ÉN VRIJHEID

‘Na 13 jaar kun je wel stellen dat ik flink ben blijven plakken bij DHL. De sfeer is gigantisch gezellig en het bedrijf zorgt goed voor z’n personeel. Dat merk je bijvoorbeeld aan de manier waarop DHL ouders ontlast tijdens de coronacrisis. Het is heel druk bij ons, en die drukte thuis combineren met kleine kinderen is zwaar. Daarom is er tijdelijk opvang geregeld en zo kunnen ouders veel prettiger werken. Maar ook aan je persoonlijke ontwikkeling wordt veel aandacht besteed, door trainingen bijvoorbeeld. De combinatie van goede ondersteuning en begeleiding wanneer dat nodig is, en vrijheid in het uitvoeren van je werk, maakt DHL zo’n fijne werkgever.’

MIS NOOIT EEN INTERESSANTE JOB